Zo nu en dan sushi bestellen is heerlijk. In deze tekst gaan we uit de doeken doen of het wel zo gezond is om sushi te eten. Wij kunnen je vertellen dat heel veel mensen sushi eten en dat ze er altijd van genieten. We raden je zeker aan om het gerecht gewoon te blijven bestellen. Check de informatie. 

Historie en gezondheid

Overal ter wereld genieten mensen van sushi.  Dit gerecht bestaat al 700 jaar. Toch bestaat de sushi zoals wij die kennen pas 200 jaar. De gezondheidsvoordelen spreken boekdelen: 

Sushi heeft vanwege de vis geconcentreerde omega-3 vetzuren. Dit maakt het gerecht zo populair. Deze “goede” vorm van cholesterol voorkomt verstopte slagaders. Het helpen verlagen van de bloeddruk wordt ook aan deze zuren toegeschreven. Sushi met meerforel, haring, tonijn en zalm is populair vanwege deze voordelen. 

Hormonen reguleren

Vellen zeewier – nori in het Japans, worden voor de productie van sushi gebruikt. Zeewier bevat een aantal gezonde mineralen. Denk aan jodium de meest prominente. Het is belangrijk deel van onze voeding. Zo helpt het bij het goed functioneren van onze schildklier. Teveel is dan weer niet goed. In zeewier vinden we deze stof om de de hormonen in balans te houden en de stofwisseling te verbeteren. 

Meta boost

Eiwitten en vetten plus weinig calorie├źn vinden we in vis. Superhandig om het vermogen van ons lichaam te boosten. Nieuwe cellen aan te maken. Ook energie metaboliseren staat voor aanzienlijk energie stimuleren. Het gerecht sushi kan dus een prima aandeel hebben in ons gezond te houden. Maar eet dan niet tot ronde 6 gefrituurde sushi, want dan sla je de plank mis. 

We nemen op onze blog altijd graag met je door wat de verschillende leuke dingen zijn die je kunt doent. Ook is het goed om onze blogs te lezen wanneer je meer wilt weten over gezondheid. Veel plezier met het bestellen van sushi. Doe je voordeel met de heerlijke gerechten die de koks voor je maken. 

Pin It on Pinterest